Installation
The William Street Bird Bar opened its doors recently in Perth's bustling Northbridge. The venue is a modest size and is run alongside a recording studio by owner Mike O'Hanlon. With a genuine passion for audio and music, Mike decided the venue required the attention of an expert who could get the best result out of it. George Nikoloudis was hired to analyse and implement suitable gear into the Bird. As Mike notes, "George was the key guy in selecting and installing gear. George is a local legend, live/studio engineer. He's got a real feel for the strengths and weaknesses of the analogue and digital realms and it's obvious that his main agenda lies in the venue sounding good."
RCF found its way into the Bird with some products of the professional range. "For fold back, we use ART powered wedges hung up high, basically hanging off the back of the FOH speakers as well as two 'floaters' that we place around the stage as they are needed." Overall Mike is very happy with George’s work and the outcome, "it’s worth spending that bit of time/money on audio gear, people notice good sound, even if it’s subliminal.”
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Situado en Times Square, el cruce de calles más comercial del mundo, uno se encuentra en el mejor sitio del mundo.
La impresión que uno se lleva de este bar con diferentes alturas es increíble. En el primer piso hay 25 enormes televisores de plasma y LCD así como una barra de mármol. El segundo piso es un restaurante con un completo menú internacional. En el Tonic Bar también contamos con bares privados para eventos especiales. El complejo Tonic Bar es donde está la acción en las noches del Times Square.
Recientemente el Tonic Bar ha instalado un nuevo sistema de sonido y la empresa Foundation Audio llevó a cabo la instalación de diferentes productos RCF.
Justin Shafron de Foundation Audio nos habla sobre la instalación: En el segundo piso colgamos cuatro H1315 en los esquinas de la sala anguladas 30 grados hacia abajo para optimizar la distancia de tiro de las cajas en la sala. Añadimos dos S8028 juntas en un lateral para cubrir la pista de baile y otra en el otro lado para reforzar los bajos en la zona del bar. 

En el primer piso colgamos dos C5215L en cada lado de la sala como side fills y cinco C5215 con soporte de "U" en la pared situada enfrente del bar apuntando 45 grados hacia abajo. Las cajas de la pared están a dos metros y medio del suelo, y las dos C5215 colgadas a tres metros. La ART 410A se usa como monitor para el DJ.

Obtener un excelente audio y vídeo es el lema de Foundation Audio, y esto se puede experimentar cuando se visita el Tonic Bar de Times Square y se escucha el sistema RCF en acción.
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Impianti professionali, cachet concordati, programmazione artistica di qualità: così il Live Forum di Assago è diventato un esempio per chi fa musica dal vivo.
Non si può steccare in un locale che propone musica dal vivo. Sarebbe paradossale. Alcuni elementi, artistici e tecnici, possono trasformare una serata anonima in una notte da applausi. Volete qualche esempio? Un palco resistente all’onda d’urto degli artisti e del pubblico; un impianto audio a prova di effetto Larsen (quei fastidiosissimi “fischi”); un sistema di luci che illumini bene la scena, ma che al contempo non surriscaldi i musicisti; una selezione artistica accurata. Ne parliamo con Paolo Marrone, direttore artistico del Live Forum, locale all’interno del Mediolanum Forum di Assago, luogo che da vent’anni è una delle tappe obbligate dei grandi tour musicali in Italia. Il locale, aperto da un anno, si sviluppa su uno spazio di 600 mq di cui cinquanta occupati dal palco, con una capienza di circa 450 persone. Parafrasando lo slogan del suo sponsor, quello del Live Forum è uno spazio costruito intorno al suo direttore artistico. «Da anni suono e conosco i problemi. Spie che strillano, palchi con assi traballanti, illuminazione inadeguata, mancanza di camerini, tecnici del suono dilettanti. Tutti fattori che incidono sia sulla performance sia sulla soddisfazione del pubblico. Quando i “suoni” sono sbagliati, i cachet inadeguati e non c’è un minimo di backline (la strumentazione base del locale), ne risentono sia gli artisti sia l’immagine stessa del locale».
In un Paese in cui i locali con musica live sono ormai mosche bianche, le parole di Marrone sono da sottoscrivere. Molti locali di musica dal vivo andrebbero ripensati. A cominciare dalla parte tecnica. Nel locale di Assago, alle porte di Milano, si sono affidati a tecnici del suono che hanno curato vari dettagli. Dallo studio e montaggio delle apparecchiature per la riproduzione del suono (microfoni, amplificatori, equalizzatori, diffusori) alla collocazione di microfoni e altoparlanti. Il sistema audio principale, a marchio Rcf, è composto da due sistemi da tre amplificatori ciascuno, quattro subwoofer, sei casse spia per il monitoraggio di palco. In pratica una potenza di fuoco da 7.000 watt gestita, per mezzo di un mixer digitale da live, da un tecnico del suono professionista. Per le luci la scelta è ricaduta sui fari a led, che garantiscono almeno tre vantaggi. Intanto, il risparmio energetico, poi un tipo d’illuminazione bivalente (convenzionale e decorativa) e, da ultimo ma non per importanza, non fanno sudare chi sta sul palco. Per surriscaldare l’atmosfera ci sono altri congegni: macchine del fumo, teste mobili e laser. Il palco, oltre ad essere robusto come la norma prevede, è rivestito da una bella moquette, nera e ignifuga. Una soluzione per evitare incendi, scivoloni e batterie che scappano da sotto il batterista. «Sono convinto che per dare il massimo l’artista debba sentirsi al sicuro in ogni momento. Per esempio non ritenevo decoroso, come succede altrove, il fatto di costringere i musicisti a cambiarsi in bagno. Dietro le quinte abbiamo un doppio camerino dove gli artisti possano rilassarsi e studiare gli ultimi dettagli, prima dello spettacolo. Lo stesso vale per il backline. Mettiamo a disposizione, oltre a microfoni di qualità, una batteria e vari amplificatori per chitarra». Dalla parte tecnica, passiamo a un altro fattore determinante: la selezione dei performer. Dal Live Forum passano soprattutto artisti della scena indie rock. Un’idea strategica. «C’era una forte domanda del pubblico, ma non c’erano i locali per ospitare questo genere. Abbiamo preferito evitare le scelte comode. Tribute e cover band sono scorciatoie troppo facili. Non vogliamo gruppi juke-box, che propongono scalette da karaoke». Quella di Marrone è una scelta di campo che ha portato buoni frutti. In un anno d’attività ha messo in piedi 200 eventi con 65 serate di musica live, in cartellone dal giovedì al sabato. Sul palco si sono alternati artisti di grande valore della scena indipendente, dai The Fire alla Bud Spencer Blues Explosion, passando da personaggi unici come Bob Log III, un “one man band” che si esibisce con un casco integrale in testa e canta attraverso una cornetta del telefono. Ovviamente non tutte le serate riescono col buco. Ci sono notti in cui la pista sembra una landa desolata. Ma è un prezzo che si paga quando si vuole proporre qualità. «Di volta in volta cerchiamo di prendere accordi economici con gli artisti, o con le agenzie che li rappresentano. In alcuni casi prevediamo un cachet fisso, e se la serata va bene, aggiungiamo un bonus. In altri casi concordiamo un compenso definito.
Dipende dalla situazione. Gli accordi si prendono sempre prima del concerto. Per questo preferisco incontrare gli artisti di persona». E giura di non aver mai chiesto “quanta gente mi portate?”, perché la considera una pratica avvilente, quanto troppo diffusa. Lo dice, prima che da direttore artistico, da musicista. Adotta la stessa filosofia anche nei rapporti con pittori, fotografi e scultori. Perché il locale di Assago si propone anche come spazio per l’arte, ospitando in una zona, collegata ma separata dalla zona palco, nuovi talenti. Come in occasione del Think Tank, music & art festival. Cinque giornate, in programma tra ottobre e dicembre, in cui si sono esibiti e si esibiranno oltre un centinaio di virtuosi di chitarre e pennelli.
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Eyewear giant OPSM (Luxottica overseas) recently opened the first of a series of concept stores in Melbourne's Hawthorn. The venue, shaped like a giant eyeball is laden with cameras and touch screens allowing customers to try on sunglasses and take photos of themselves.
Prolight and Sound fitted the venue and lead designer Jonathan Sinclair decided that using RCF speakers was a winning solution.
RCF MQ 50 and RCF PL60 ceiling speakers were mounted throughout the store and the main body of the retainer space was fitted with suspended RCF MQ 60 speakers.
OPSM were delighted with the results as the venue sound great and the speakers are not intrusive to the architecture of the space.
This is the first of several OPSM concept stores to be rolled out throughout Australia.
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A la hora de equipar el nuevo edificio del Ministerio de Educación Superior (MOHE) de la ciudad de Riad, la combinación seleccionada resultó ser RCF, que cuenta con una experiencia de más de 60 años en el diseño de sistemas de audio, y KHALDI EST, quienes, por su parte, operan desde hace más de 40 años en el campo audiovisual para auditorios y sistemas de baja tensión. Las dos empresas líderes han trabajado conjuntamente con éxito desde hace siete años en numerosos proyectos.
El edificio del MOHE está considerado como uno de los principales proyectos del desarrollo de una nueva era en Arabia Saudí.
KHALDI EST se especializa en proporcionar proyectos llave en mano y, dado que el nuevo edificio del MOHE incluía requisitos de tecnología punta, se incluyeron los productos más novedosos de RCF.
El auditorio del Ministerio de Educación Superior se diseño con una capacidad de 850 personas, y parte del diseño del sistema audiovisual consistía en enlazar el auditorio principal con las oficinas ministeriales (así como otras salas de reuniones) de las instalaciones del edificio a través de una red de área local (LAN), y la posibilidad de comunicar con otras ubicaciones remotas a través de Internet de banda ancha.
Los cálculos y mediciones de acústica se basaron en el sistema RCF L2406 más reciente, con columnas de altavoces compactos de dos vías y espectro completo, dotadas de sonido altamente inteligible, con direccionalidad controlada verticalmente. El sistema L 2406 está diseñado para reproducción de voz y música, y está indicado para distintas aplicaciones fijas en las que las limitaciones arquitectónicas o el entorno acústico de carácter crítico requieren un control de la dispersión acústica vertical.
En el control de la extensión inferior se incluye un subwoofer S4012, con optimización proporcionada por un sistema digital de control de altavoces RCF DX4008 de 4 entradas y 8 salidas. El suministro de potencia recae en un amplificador HC2000 2x 1000W clase H y amplificadores HC1600 2 x 800W clase H de RCF.
KHALDI EST también instaló el más reciente sistema de traducción simultánea RCF FORUM 2000, provisto de configuración para cuatro idiomas y 200 unidades secundarias. Dicho sistema incluye una unidad radiotransmisora digital STU2200, una unidad central del sistema de conferencias FMU 9100, un consola para interpretación SIS2411X, auriculares para intérpretes SHI2612, receptores de bolsillo para traducción simultánea SDR2599 de 100 canales, auriculares estetoscópicos SRH2601, así como otros accesorios.
“En la especificación hemos incluido componentes RCF desde el momento en el que iniciamos nuestra colaboración comercial y RCF contaba con los componentes idóneos para esta instalación, que requería sonido de alta inteligibilidad para voz y equipamiento para traducción simultánea”, afirma el responsable del equipo de instalación del proyecto (y director ejecutivo), el ingeniero Amer Alkhaldi, que contó con la colaboración del director del proyecto, el Dr. en Ingeniería Mohammad Fouad. “Recomendamos muy especialmente los componentes RCF a los clientes en todas las aplicaciones, ya sean de pequeña, mediana o gran envergadura.” De hecho, el último proyecto en el que se incorporan componentes RCF es el Distrito Financiero King Abdullah (KAFD) en Riad.
Corporate
Cuando RCF reveló su line array compacto de tres vías TTL33-A, fue extremadamente bien recibido por la industria y rápidamente se convirtió en el "mini array” que suena más grande - incluso con un diseño compacto"
Desde su inicio, el TTL33-A se ha usado en numerosas aplicaciones desde eventos locales en vivo a giras e instalaciones fijas. Los usuarios profesionales, como puedan ser las empresas de alquiler, han afirmado que la TTL33-A es una herramienta muy poderosa y han destacado características como: excelente tamaño compacto, calidad sonora, el peso y la facilidad de configuración y ajuste del sistema.
Por sus características técnicas, y el diseño y la flexibilidad del producto, la TTL33-A es popular y la piden los usuarios finales, y esto ha le dado al producto su propio premio, el de ser la unidad número 5000 entregada, que supone un hito para este modelo.
“Contar con 5000 unidades funcionando en aplicaciones profesionales de todo el mundo es un gran paso para nuestra serie TT+. Escuchamos con mucha atención las necesidades de este segmento de mercado cuando diseñamos el "mini array", y parece que dimos en el clavo con la TTL33-A si nos fijamos en lo popular que es, y tenemos en cuenta que todavía se está ganando su posición en el mercado”, comenta Alessandro Manini - Director de Investigación y Desarrollo.
El modelo TTL33-A pertenece a la serie Touring and Theatre de RCF, diseñada para las necesidades de los profesionales del sonido. En este segmento, RCF es uno de los fabricantes más relevantes del mundo con su gama de cajas acústicas con tecnologías propias de procesado y amplificación que proporcionan mejoras en cuanto al rendimiento acústico y las posibilidades de control.
Event
The Night Of The Prog Festival took place in early September for the fifth time at Loreley, Germany’s most beautiful open-air festival venue. For the fifth edition of this well-established prog festival, the keyword was the birth of neo prog. That is the reason why the festival scheduled six British bands representing this music style, including Pallas, Twelfth Night, Galahad, Solstice, and Marillion. For the F.O.H setup, the event’s organizers used RCF TTL55-A and TTS56-A systems from Session Veranstaltungstechnik.
Event
The 2010 edition of the famous Deichbrand festival took place near Bremen in Germany from the 16th to the 18th of July. A great cast of international acts, headlined by US band Papa Roach, attracted thousands of people from all over the Country.
Thanks to their power and reliability, RCF TT+ active systems have been choose for the fourth time to amplify this huge event.
In the 2010 edition, adding to the TTL33-A and TTS28-A, the new large venues TTL55-A line array and TTS56-A high power subwoofers have been used.
Stage monitors TT25-SMA and TT45-SMA have been used on stage, 4PRO 7001 A-MH and 4PRO 7001 A-BA systems have been deployed as side fills.TTL31-A and TTL33-A in stacking configuration have been used as front fill.
Corporate
The quality and reliability of RCF transducers is legendary. The 4 new coaxial designs that are now available make no exception: state of the art engineering and manufacturing, high quality and innovative materials ensure the best performance for a wide range of applications.
The new coaxial transducers feature a lightweight neodymium magnetic structure, excellent linearity and high efficiency. The design is powered from a large sized single neodymium ring magnet that provides an extremely high flux density and BL factor. The new hyper-vented aluminium basket and magnetic assembly design provide an excellent heat dissipation and lower power compression. Special air-forced ventilations are provided for voice coil, magnet assembly and basket.
All the models, except the CX12N351, feature a 2.5" voice coil combined with a strength fibreglass former and aluminium wire that drives the mid-bass cone with high efficiency and a good extension. The 1.75" dome compression driver loaded to a conical waveguide, provides a clear vocal output and a perfect high frequency extension.
The mid-bass section of the CX12N351 features a 3.5" inside/outside voice coil design that provides a very high power handling. Thanks to an integrated demodulation ring, the mid bass section gets a fastest time response and lower distortion. The compression driver uses a 2.5" diaphragm with a 1.4" throat. The diaphragm and suspension are formed from a 0.05 mm pure titanium. provides an excellent frequency response linearity with very low distortion. It is powered from an integrated high power neodymium magnetic structure that guarantees high dynamic and sensitivity for both components.
The new coaxial transducers are the perfect lightweight solution for vocal applications, stage monitoring, compact 2-way reflex enclosures and designs where a constant radial directivity pattern is a requirement.
CX15N251 15", 2.5", 1.0", 1.75", 600/100 W program, 300/50 W RMS, COAXIAL TRANSDUCER CX12N351 12", 3.5", 1.4", 2.5", 900/180 W program, 450/90 W RMS, COAXIAL TRANSDUCER CX12N251 12", 2.5", 1.0", 1.75", 600/100 W program, 300/50 W RMS, COAXIAL TRANSDUCER CX10N251 10", 2.5", 1.0", 1.75", 600/100 W program, 300/50 W RMS, COAXIAL TRANSDUCER
Event
Come to visit us from the 12 to the 15 of September at the ISCE PAVILLION on booth 15 where the RCF staff will show its Commercial Audio and Installed Sound new products.
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