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Il lancio del modello line array compatto a tre vie TTL33-A di RCF è stato accolto dal mercato dell'audio in modo estremamente positivo. Il sistema è stato rapidamente riconosciuto come “l'array compatto dal suono potente”. Dal suo ingresso nel mercato, il TTL33-A è stato impiegato per una grande varietà di applicazioni, da eventi live e touring a numerose installazioni fisse. Gli utenti professionisti, come le rental company, hanno definito più volte il line arai TTL33-A uno strumento molto performante, elogiando le sue caratteristiche tra cui la formidabile linea compatta, la qualità del suono, il peso e la facilità di configurazione dei sistemi.
Le caratteristiche tecniche, il design e la flessibilità hanno reso il TTL33-A un prodotto molto diffuso. Quest'anno le vendite hanno raggiunto il ragguardevole traguardo di 5000 unità vendute.
“Avere cinquemila moduli in applicazioni professionali in tutto il mondo è un risultato importante per il nostro segmento TT+. Per la progettazione del “mini array”abbiamo ascoltato molto le opinioni delle persone che lavorano nel settore e, a giudicare dalla popolarità del prodotto e dal fatto che TTL33-A continua a incrementare la propria presenza nel mercato, siamo riusciti a spingere il prodotto nella giusta direzione” afferma Alessandro Manini, responsabile dell’area di Ricerca e Sviluppo.
Il modello TTL33-A fa parte della serie di prodotti Touring and Theatre di RCF, progettati per rispondere alle esigenze professionali dell’industria audio. In questo segmento, RCF costituisce uno dei maggiori operatori internazionali, con un’ampia gamma di diffusori acustici, abbinata a tecnologie di elettronica e amplificazione con prestazioni acustiche di qualità superiore.
Event
The Night Of The Prog Festival took place in early September for the fifth time at Loreley, Germany’s most beautiful open-air festival venue. For the fifth edition of this well-established prog festival, the keyword was the birth of neo prog. That is the reason why the festival scheduled six British bands representing this music style, including Pallas, Twelfth Night, Galahad, Solstice, and Marillion. For the F.O.H setup, the event’s organizers used RCF TTL55-A and TTS56-A systems from Session Veranstaltungstechnik.
Event
Dal 16 al 18 luglio si è tenuta nelle vicinanze di Brema in Germania l’edizione 2010 del famoso Deichbrand festival che ha visto la partecipazione di migliaia di spettatori e un cast di artisti di livello internazionale, come gli americani Papa Roach.
Per la quarta volta consecutiva, grazie alla loro potenza e affidabilità, i sistemi attivi TT+ di RCF sono stati scelti dai tecnici del Deichbrand per amplificare tutti i palchi del grande evento.
Nell’edizione di quest’anno, in aggiunta ai sistemi TTL33-A e TTS28-A, è stato utilizzato un imponente impianto composto dai line array large venues TTL55-A accoppiati ai subwoofer TTS56-A per un’esplosione di puro rock ‘n’ roll a tutto volume.
Stage monitor TT25-SMA e TT45-SMA sono stati usati per il monitoraggio di palco, sistemi 4PRO 7001 come side fill e line array TTL31-A e TTL33-A in configurazione stacking sui subwoofer frontali come front fill.
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The quality and reliability of RCF transducers is legendary. The 4 new coaxial designs that are now available make no exception: state of the art engineering and manufacturing, high quality and innovative materials ensure the best performance for a wide range of applications.
The new coaxial transducers feature a lightweight neodymium magnetic structure, excellent linearity and high efficiency. The design is powered from a large sized single neodymium ring magnet that provides an extremely high flux density and BL factor. The new hyper-vented aluminium basket and magnetic assembly design provide an excellent heat dissipation and lower power compression. Special air-forced ventilations are provided for voice coil, magnet assembly and basket.
All the models, except the CX12N351, feature a 2.5" voice coil combined with a strength fibreglass former and aluminium wire that drives the mid-bass cone with high efficiency and a good extension. The 1.75" dome compression driver loaded to a conical waveguide, provides a clear vocal output and a perfect high frequency extension.
The mid-bass section of the CX12N351 features a 3.5" inside/outside voice coil design that provides a very high power handling. Thanks to an integrated demodulation ring, the mid bass section gets a fastest time response and lower distortion. The compression driver uses a 2.5" diaphragm with a 1.4" throat. The diaphragm and suspension are formed from a 0.05 mm pure titanium. provides an excellent frequency response linearity with very low distortion. It is powered from an integrated high power neodymium magnetic structure that guarantees high dynamic and sensitivity for both components.
The new coaxial transducers are the perfect lightweight solution for vocal applications, stage monitoring, compact 2-way reflex enclosures and designs where a constant radial directivity pattern is a requirement.
CX15N251 15", 2.5", 1.0", 1.75", 600/100 W program, 300/50 W RMS, COAXIAL TRANSDUCER CX12N351 12", 3.5", 1.4", 2.5", 900/180 W program, 450/90 W RMS, COAXIAL TRANSDUCER CX12N251 12", 2.5", 1.0", 1.75", 600/100 W program, 300/50 W RMS, COAXIAL TRANSDUCER CX10N251 10", 2.5", 1.0", 1.75", 600/100 W program, 300/50 W RMS, COAXIAL TRANSDUCER
Event
Visitateci dal 12 al 15 settembre al PADIGLIONE ISCE nello stand 15 dove lo staff di RCF mostrerà i nuovi prodotti per la sonorizzazione pubblica e installazioni.
Event
Each side of the main F.O.H included seven TTL33-A line array modules. Four TTS56-A subwoofers were added to fill the Live Music Hall with generous and consistent lows down to the deepest octave. The monitoring system on stage included eight TT25-SMA wedges.
Event
On the 24th of April 2010, the largest student relay race in the World, the Batavierenrace was held in the Netherlands. The race is over 177 km from Nijmegen to Enschede, divided into 25 stages (17 men's stages and 8 women's stages) varying from 3.3 km to 11.2 km. More than 300 teams (which means more than 7,500 students) participate in this race. This number of participants gave the event a mention in the Guinness Book of Records.
Skyfly in Hengelo (a local RCF dealer) supplied in cooperation with Konitech all the sound systems for this event. At the finish in Enschede a stack of TTL33-A line arrays situated on TTS28-A subwoofers supplied the audience with a clear broadcast of the event. Anywhere around the track the sound was heard clearly with no differences in volume and the organizers of the event were very pleased with the audio system. RCF H-410/Thorn speakers projected the sound over the entire university area.
After the race there was a big party with more than 6 locations all powered by RCF speaker systems.
Bastille (Dance): NX M15-A and TTS28-A subwoofers
Agora (Red Bull Dance): 4PRO 7001-A and 4PRO 8003-AS subwoofers
Outdoor (Grolsch Green Light District): NX L23-A, NX S21-A, NX S25-A and Art 725-A (sidefill)
Mensa (lounge club chillout): TT22-A and 4PRO 8003-AS subwoofers
Theatercafe (band): Art 712-A and ART 905-AS subs
At all locations RCF Art 310-A and Art 312-A were used as monitor speakers.
Event
Dal 10 al 13 giugno a all’autodromo di Misano Adriatico i sistemi audio RCF sono stati scelti per amplificare la World Ducati Week 2010, l’evento che ha raccolto 60.000 Ducatisti provenienti da tutto il mondo per celebrare con una grande festa una delle eccellenze italiane del motociclismo.
L’evento è stato organizzato dall’agenzia MAC Group di Genova, specializzata nella creazione di eventi motoristici mentre la parte tecnica, coordinata da Nicola De Angeli, è stata affidata ai service Giochi di Luce Servizi s.r.l. e Audio s.n.c. che hanno utilizzato un sistema composto da line array TTL55-A e subwoofer TTS56-A per amplificare gli spettacoli.
Il fonico di sala Francesco Arzani e Daniele Valvassori, il responsabile audio per l’evento, si sono trovati subito a loro agio con il nuovo sistema per grandi eventi di RCF.
“Tutto ha funzionato perfettamente” ha dichiarato Valvassori, ”gli array TTL55-A ci hanno permesso di coprire un’area spettacoli di dimensioni notevoli e sia lo staff tecnico che le band si sono dimostrati davvero entusiasti del suono che abbiamo ottenuto”.
Il monitoraggio per gli artisti è stato realizzato con stage monitor coassiali TT25-SMA. “La qualità del suono sul palco era eccellente” ha commentato il fonico di palco Cristian Merli, ”questi monitor sono in grado di reggere una grande pressione sonora senza perdere di definizione, caratteristica fondamentale per stage di queste dimensioni”.
Installation
Director Phil Lidstone believes this purpose-specific policy has given them a competitive edge in one of the company’s core market areas.
“We design for each individual application rather than use a one-system-fits-all approach,” he stated. “We are known as specialists in this sector, where we integrate the two disciplines of pro audio and audio visual under a common control platform. It’s a case of being able to differentiate between speech-only systems and those requiring a full dynamic range — and make them operable by non technical users.”
RCF, he says, have systems that cover all eventualities. “We have confidence in their ranges, and from R&D to finished product, everything is developed-in house. Having seen their facilities in Italy, their build quality is excellent.”
In the parish of Wardie, Edinburgh, the old Episcopal Church of Scotland had been operating an ancient 100V line system when d3 Audio and Visual were called in. Retaining the aesthetics was key to the brief, and the integrators opted for RCF’s L2406-T full range high intelligibility discreet two-way speaker column array. With its vertical controlled directivity, it provided precisely the dispersion pattern required.
Eight of the L2406-T’s are mounted on pillars around the peripheral windows. “The speakers are low profile and can be colour-matched — although we opted for the [factory] white so they would blend in,” says installation director Andrew McCully. “We find that RCF speaker enclosures are well designed and thought through, which makes them very good to work with and adapt when necessary.”
Optimised for speech reproduction, these are complemented by four RCF MQ50 two-way monitor speakers, with 5” woofer and waveguide-loaded dome tweeter to maintain intelligibility and wide angle coverage up in the balcony area of the 700-seat church.
The clergy are fitted with wireless mics, and other sources feeding the speakers include compact discs.
“Sonically the L2406-T’s are ideal for this application — with excellent voice reproduction and accurate dispersion, which allows us to direct the sound straight at the congregation,” summarises Lidstone.
Up in Dundee, d3 Audio and Visual had the distinction of performing the first refit of this type in a free church in Scotland (in this case St. Peters Free Church) — thus enabling them to bring about a change of direction and presentation style. This time the company took a different approach, specifying ten RCF Acustica C3108W’s and a pair of floor-mounted S4012 compact 12” subwoofers.
Some of the C3018W’s are mounted in pairs on columns along the length of the church, while others are flown above the ceiling void. d3 Audio and Visual evolved a unique mounting solution, dropping the loudspeakers down on chrome poles.
“The requirement for the system was to deliver great acoustic reproduction of speech and music for regular Sunday services — at the same time making sure the system had a wide dynamic range to cover almost any eventuality,” stated Phil Lidstone. “The Acusticas provide impressive HF and accurate response with subs delivering the extended frequency range when required. Certainly this combination provides plenty of headroom in the system.”
Essentially the company has provided the church with a system with a wide dynamic range, which can achieve higher SPL’s when required. “This enables them to follow their tradition of singing unaccompanied psalms, and at the same time stage music events which demand much more from the system.”
Finally, Destiny is a growing contemporary church in Edinburgh which began 11 years ago. In August 2008, they opened their second worship centre in the city — in a converted 700-seat 1930s cinema.
Given the room’s abundance of hard surfaces, the sound system upgrade proved extremely challenging for d3. Having considered their options they specified four elements of RCF TT+ Series line array flown either side of the high stage — one of the first in the UK.
The system comprises two ground-stacked TTL31-A’s per side, with four TTL12-AS subs (floor mounted). Completing the complement of speakers are a pair each of TTS18-A (18” subs), a pair of TT22-A (for balcony fills) and TT08-A (mezzanine level).
“Compared with the church’s original system, this is a phenomenal improvement,” concluded Phil Lidstone.
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